tisdag 3 januari 2012

Några glimtar från nyårsdukningen

Även nyår firades hemma hos oss och självklart ville vi använda vårt iordningställda festrum. Men den här gången tog jag bort allt rött, och det mesta av det gammaldagsa och allmogaktiga. Nu skulle det kännas skirt, vintrigt, kalasigt och lite glimmande. Här kommer några glimtar från nyårsdukngen.




Jag blev väldigt nöjd med min nyårsdukning. Över den vita duken har jag lagt ett tunt och lite genomskinligt cericerosa tyg lite slarvigt. Med kandilabern som mittpunkt varvade jag stakar på fot med blänkande glaslyktor. Det är fint med ljuspunkter i olika höjder, tycker jag. Några buketter med tulpaner i vitt och cericerosa blev perfekt i dukningen. Jag strödde sedan över lite krossat glas (finns att köpa på burk) och på varje glas la jag en vit tulpan.


Massor av ljus. På den nyuppsatta hyllan (som egentligen är ett stående cd-ställ från Ikea) satte vi tätt med glasflaskor och ljuslyktor. Lyktorna har jag gjort av vanliga glasburkar, där jag limmat på spets och sedan knutit om ett hampasnöre. Facken fyllde jag med en blandning av vita och ljusa saker som vackra kökshanddukar, spetsar, vaser och mitt finporslin. Inget som skulle användas, utan bara som fröjd för ögat!

KRAM Elin

3 kommentarer:

  1. Vilka mysiga dukningar du gjort.
    Jättefint.
    Ha en god fortsättning på det nya året,
    kram M

    SvaraRadera
  2. Åh...du hade gjort allt så fint . Kram Ida S

    SvaraRadera
  3. Tjusigt, vännen!

    Kramar och gott nytt år-hälsningar

    SvaraRadera